Aktuális Enyhe hibrid Újdonságok 2023. október 15.

Érkezik a Suzuki Swift 7. generációja

A Suzuki a 2023-as Japan Mobility Show-n mutatja be a Swift új generációját, amely egy évvel később debütál a piacon. Bár a kisautó még a Concept nevet viseli, gyakorlatilag már sorozatgyártásra kész.

A Suzuki Swift jelenlegi változata 2017 óta kapható, a japánok 2020-ban ráncfelvarrást adtak a modellnek. 2023-tól pedig a hetedik generáció kerül piacra – és ez sokkal felnőttebb lesz.  A három képpel bejelentett Swift Concept már nagyjából a kisautó szériaállapotát hivatott reprezentálni.

Az új fotókról kiderül, hogy az eleje kerekebb, a motorháztető vonala elöl ívesebb. Ugyanez vonatkozik magára a motorháztetőre is, amely már nem a szárnyak között helyezkedik el, hanem azokon nyugszik. A hűtőrácsot merevítő keretezi, és elveszíti középső sávját. A Suzuki átdolgozta a fényszóróegységeket és az első kötényt is, amelynek légbeömlő nyílásait jelentősen megváltoztatták. Az oldalnézetben a szélesített kerékjárati ívek, a közvetlenül az ablakvonal alatt jól látható sáv és a klasszikus hátsó ajtókilincsek jelennek meg, amelyeket már nem rejt a C-oszlop.

A tetővonal nem változott, ellentétben C-oszloppa, mivel annak már nem kell ajtókilincseket rejtenie. Ahogy eddig, úgy most is megmaradtak az erőteljes hátsó vállvonalak és a markáns hátsó. Itt a Suzuki módosítja a rendszámtábla helyét, valamint a sárvédőt, amelybe mostantól a fényvisszaverők is beépülnek. Az új formájú hátsó lámpák egyértelműen kiemelkednek. A harmadik féklámpával ellátott tetőszegély-spoiler kisebb oldalsó lamellákat kapott. Az oszlopok, amelyek a tetővel és a külső tükrökkel együtt teljesen feketék, az új modellnél ismét a vezetőfülke megszokott vizoros megjelenését biztosítják.

Hibrid hajtáslánc a Toyotától

Ami a hajtásláncot illeti, a japánok vélhetően átdolgozzák a 83 lóerős 1,2 literes mild hibrid benzinmotort, így az egy kicsit nagyobb teljesítményt ad le és csökken a fogyasztása. Ugyanez lesz a helyzet a 129 lóerős 1,4 literes benzinmotorral is, amelyet továbbra is a Swift Sportban használnak. A Toyotával való együttműködésből egy teljes hibrid változat is született, amely már a Grand Vitarában is megtalálható, és egy 1,5 literes benzinmotorral és egy villanymotorral kombinációja. A rendszer teljesítménye 115 lóerő.Az új Swift belseje teljesen megújult. A központi érintőképernyő és a középső szellőzők helyet cseréltek. A képernyő mostantól a műszerfal tetején, az immár szögletes szellőzőnyílások pedig alatta helyezkednek el. A klíma és a szellőzés forgógombos kezelőszervei átadják helyüket egy új billentyűzetnek. A Swifthez további asszisztencia-rendszerek is érkeznek.

Kapcsolódó cikkek